1. Начало
  2. Тренировка
  3. Статии за трениране
Как да изгорим излишните мазнини

Как да изгорим излишните мазнини

няколко съвета как да горите мазнините в тялото ви по-ефективно

    четиво за 5 мин.
Как да изгорим излишните мазнини

Хората целящи да изглеждат добре и във форма, винаги се стремят да изгарят излишните мазнини. Ниският процент подкожни мазнини оформя тялото, кара мускулите да изпъкват и подчертава формите му. Само, че много малко хора успяват да постигнат това, а останалите не полагат достатъчно усилия. В тази статия ще ви дадем няколко съвета, как по-ефективно да изгаряте излишните мазнините. Важно е да се знае, че тялото само решава, от къде да изразходва мазнини, вие нямате контрол над това, от коя част на тялото ви ще започне редукцията и не можете да се концентрирате върху определена точка. Хората са затрупани с толкова много и различни диета и тренировъчни програми и са създадени толкова много митове за отслабването , че става много трудно да се разбере, на кое точно да вярваме. Комбинацията от правилно хранене и подходящ тренировъчен режим , заедно с няколко промени в начина ви на живот, все още са правилното решение да се отървете от излишните мазнини и да изградите желаната от вас физика.


Не гладувайте!

Премахването на твърде много калории, от вашият калориен баланс или иначе казано прекалено краен калориен дефицит, подтиква тялото да складира, а не да гори енергията от храната. Така тялото ви започва да губи мускулна маса, като използва мускулатурата за гориво, което осигурява енергия за жизненоважните процеси в тялото. Мускулната тъкан е ключът към метаболизма. Важно е да се знае, че колкото повече мускулна маса се натрупва, толкова горенето на мазнините става по-лесно и по-бързо. Метаболизмът се нарича процесът на усвояването на храната от организма. Колкото по-бърз е той, толкова по-бързо се редуцират мазнините. Когато подложите тялото си на изключително ниско калорийна диета последиците са по-малко ензими за изгаряне на мазнини в тялото, по-ниски нива на хормони за изгаряне на мазнини, загуба на мускулна маса , по-голям апетит , както и липса на енергия. Физически невъзможно е трайно да отслабнете с гладуване. Това, което основно ще загубите е мускулна маса, а не мазнини. В краткосрочен план много ниско калорийна диети може да ви помогнат да свалите мазнини, но в дългосрочен план ефекта може да е напълно обратен. Почти сигурно е, че ще възвърнете подкожните мазнини, които сте свалили, след като приключите с диетата и е твърде вероятно да покачите още повече подкожните си мазнини, в следствие на стреса от диетата.

Старайте се да приемате малки количества храна между основните ви хранения, за да избегнете прекаленото прегладняване, което ще доведе до преяждане в следващото хранене. Добре е междинните хранения да са ядки, плодове, протеинови десерти и др. Големите интервали без прием на храна забавят метаболизма.


Постигане на по-голям калориен дефицит чрез физическа дейност и упражнения

Какво точно е калориен дефицит можете да прочетете в статията ни за калорийния баланс и оптимум. С две думи калориен дефицит е когато получавате по-малко калории чрез храните и напитките, които приемате, от колкото изразходвате. За да изгаряте мазнините и да запазите постиженията си в дългосрочен план, вместо да лишавате тялото си твърде много, от калории и да гладувате, просто можете да започнете да изразходвате повече калории, като извършвате физически дейности или с други думи да правите тренировки.

Тренировки с тежести

Преди да продължа.. абсолютен мит е , че жените стават мускулести и нарастват от тренировките с тежести. Тренировките с тежести са в състояние да изгорят много повече калории от кардио тренировките. За загуба на мазнини, вие трябва основно да се концентрирате върху тренировки с тежести. Силовите тренировки,  не само ще изгаряте мазнини по време на тренировката, но това ще стимулира тялото ви да продължи да гори мастните депа след физическото натоварване. Тренировките с тежести стимулират забързването на метаболизма.

Кардио тренировка

Като допълнение към вашата силова тренировка можете да правите и кардио тренировка, но като допълнение. Разгледайте какво точно представлява кардио тренировката и кога да я правим.


Направете корекция в навиците си на хранене и живот

Няколко съвета за начина ви на живот, които ще ви помогнат да изгаряте мазнините по-ефективно и да запазите мускулната маса.

Хранете се на често

Когато се храните по-често метаболизма ви се ускорява, а размерите на порциите храна ще са по-малки. Контролирането на количеството храна е абсолютно задължително, за да се намалят мазнините в тялото ви. Опитайте се да ядете 5 до 6 по-малки здравословни ястия и междинни хранения през целия ден. Храненето на всеки 2-3 часа, ще ви помогне за регулирането на нивото на кръвната захар и поддържането на бърз метаболизъм.


Приемайте здравословно мазнини

Добрите мазнини се наричат незаменими мастни киселини и включват Омега 3, 6, 9 и масла . Храните, съдържащи тези здравословни мазнини включват риба, ядки, семена , авокадо и зехтин. Лененото масло и рибено масло са общи източници и са популярни под формата на хранителни добавки.


Пийте много вода

Водата помага за промиване на отпадъчните продукти от тялото ви, когато то разгражда мазнините за енергия, или когато обработва протеина. За да сте добре хидратирани, пиенето на  вода и зелен чай са основните напитки. Сокове, газирани напитки и други напитки съдържат калории и често съдържат захар. Ето защо, вместо да си изберете сок, спортни напитки или нещо газирано, се фокусирайте върху питейната вода и обикновения зелен чай.


Избягвайте бързите въглехидрати

Захарта е абсолютно забранена, ако целта ви е да изгаряте мазнини. Захарта съдържа празни калории, които осигуряват бързо освобождаване на енергия, без всъщност да храните тялото, а след това тези калории се складират като мазнини. Захарта също пречи на загубата на мазнини, защото тялото ви ще предпочете да изгори първо калориите от захарта, преди да започне да черпи от мастните депа.

Интересни видео клипове



Споделете

Харесвате ли страницата?